Cum e să fii olimpic?

Pentru Alex, nu contează câte probleme rezolvă, ci cât de bine le rezolvă în raport cu ceilalți. Andrei preferă să nu se pregătească imediat înaintea unei competiții importante, ci în restul timpului. Rareș și-ar dori ca, după facultate, să deschidă o firmă în România. Valentin se gândește mai mereu la probleme de programare și nu consideră că timpul investit în pregătire e muncă.

Copiii de mai sus au abordări diferite, planuri diferite pentru viitor și diverse metode de a se antrena. Au în comun, însă, faptul că sunt olimpici la informatică și că, an de an, toți aduc medalii de la Olimpiadele Internaționale, ca și colegii lor din loturile de matematică și fizică. Pe 4 august, 150 de persoane au venit la Întâlnirea cu Olimpicii, organizată de Fundația eMAG în parteneriat cu BCR, pentru a-i cunoaște pe copiii din cele trei loturi și pe profesorii care îi antrenează astfel încât reușesc să aducă România printre primele locuri din lume.

IMG_2202

Reprezentanți marcanți ai mediului de afaceri, ai societății civile și ai presei au intrat în sala ArCuB și i-au ascultat pe elevii medaliați, profesorii care i-au pregătit și partenerii programului Hai la Olimpiadă! în dialog cu gazda evenimentului, Cătălin Ștefănescu, despre ce înseamnă să fii olimpic, să antrenezi copii excepționali sau să investești în educație.

IMG_2182

 

În primele două sesiuni de discuții, membrii loturilor naționale au vorbit despre ce îi motivează să se pregătească la un nivel atât de ridicat, cum este să te afli printre cei mai buni din lume într-un domeniu și diferențele de viziune dintre ei și colegii de alte naționalități, dar și despre cărțile și filmele lor preferate. Profesorii coordonatori ai loturilor au explicat că, pentru a identifica un copil deosebit și, ulterior, a-l antrena eficient (indiferent de domeniu), este nevoie de un set special de aptitudini pedagogice, de mult efort suplimentar și de sprijin din partea celor care îl pot oferi. După fiecare sesiune, elevii și profesorii care i-au pregătit au primit premii, ca semn de apreciere pentru eforturile pe care le depun și pentru faptul că, datorită lor, România este una dintre țările cele mai respectate în comunitățile internaționale de științe exacte.

IMG_2296

La cea de-a treia sesiune de discuții, a fost rândul partenerilor proiectului Hai la Olimpiadă! să explice de ce ni s-au alăturat și de ce consideră că investiția în educație este prioritară, iar sprijinirea consecventă a celor capabili să facă performanță și pasionați de ceea ce fac este calea către o societate așa cum ne-o dorim.

IMG_2331

Întâlnirea cu Olimpicii s-a încheiat cu sesiunea de discuții dedicată profesorilor care îi pregătesc pe copiii talentați în cadrul centrelor de pregătire Hai la Olimpiadă!, care și-au împărtășit experiența cu antrenarea copiilor și a tinerilor performanți și au povestit despre planurile pe care le au pentru a optimiza această pregătire.

IMG_2346

După eveniment, dialogul a continuat în foaierul ArCuB – olimpicii, profesorii, oamenii de afaceri și reprezentanții presei au rămas multă vreme la discuții despre educație și felul cum cei care fac performanță și cei care au mijloacele de a-i susține pot colabora astfel încât, treptat, să susțină crearea unui sistem educațional sănătos.

Ne bucurăm că am reușit să ducem dialogul dintre elevii talentați, profesorii dedicați și companiile responsabile la nivelul următor și planificăm ca, prin intermediul programului Hai la Olimpiadă!, să continuăm să susținem performanța în educație și să facilităm colaborarea între cei care pot aduce  schimbare în educația românească și cei care au resursele să îi sprijine.

Click aici pentru a vedea toate fotografiile de la Întâlnirea cu Olimpicii