21 septembrie 2015 – Fundația eMAG și BCR extind rețeaua centrelor gratuite de pregătire „Hai la Olimpiadă!”

Reprezentanții Fundației eMAG și ai BCR au anunțat astăzi, într-o conferință de presă, extinderea rețelei de centre gratuite de pregătire în cadrul programului Hai la Olimpiadă! Începând cu luna octombrie a acestui an, pe lângă centrele deja existente în anii trecuți din București, Constanța, Iași, Cluj și Timișoara, se vor înființa noi centre de performanță în Buzău și Iași, iar cele din Brașov vor beneficia de susținere prin intermediul programului Hai la Olimpiadă!

„Ne bucurăm că începând cu luna octombrie vom susține cinci noi centre de pregărire. Centrele de fizică și matematică de la Buzău și centrul de informatică de la Iași își vor începe activitatea, iar cele de la Brașov vor primi susținerea de care au nevoie pentru a continua pregătirea. Prin programul Hai la Olimpiadă! ne propunem să venim în întâmpinarea elevilor care doresc să își completeze cunoștințele și să fie mai buni la matematică, informatică și fizică. Ne-am propus să continuăm extinderea centrelor de pregătire până când ele vor deveni accesibile la nivel național.’’, a declarat Tudor Vlad, președintele Fundației eMAG.

„Am discutat cu elevii olimpici și am remarcat că aceștia  cred în viitorul României și vor să le oferim cadrul necesar pentru a obține performanța. Susținem investiția în educație și credem că ceea ce pot face companiile este să se implice în crearea contextului potrivit pentru ca elevii să poată obține cele mai bune rezultate. Ne bucurăm să fim alături de Fundația eMAG în susținerea centrelor de pregătire prin programul Hai la Olimpiadă! care reușește să aducă în același loc profesori foarte bine pregătiți și elevi care doresc să obțină rezultate remarcabile. BCR susține performanța în educație și este alături de elevi în drumul lor spre excelență’’, a declarat Petronel Chiva, director în cadrul BCR.

Noile centre vor funcționa sub coordonarea unor profesori renumiți, cu rezultate recunoscute pe plan național și chiar mondial. La Buzău, vor funcționa centre de performanță la Colegiul Național Bogdan Petriceicu Hașdeu, sub îndrumarea profesorului de matematică Bogdan Enescu și a profesorei de fizică Virginia Mândruță-Tănăsescu.

Centrul de pregătire de la Brașov va funcționa în continuare la Facultatea de Matematică și Informatică din Brasov, sub coordonarea profesorilor Adelina Manea (matematică) și Carmen Tănăsescu (fizică).

La Iași se va înființa un nou centru de pregătire la informatică pentru elevii de gimnaziu, coordonat de Paul Diac, antrenorul pentru competiții de programare al echipei de studenți a Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași.

*

În cadrul aceleiași conferințe de presă a fost prezentat în premieră un sondaj de opinie realizat pe un eșantion de 1553 de elevi olimpici, participanți la olimpiadele naționale din anul școlar 2014-2015. Sondajul de opinie a evidențiat opiniile elevilor cu privire la sistemul de învățământ, precum și așteptările acestora în ceea ce privește continuarea studiilor în țară sau în străinătate.

Conform cercetării sociologice, 50% dintre elevii chestionați simt nevoia unui sistem educațional structurat în funcție de potențialul fiecărui elev. 28% dintre repondenți susțin că ar alege să studieze în afara țării dacă ar avea acces la o bursă, în timp ce numai 18% dintre olimpici susțin că își doresc să studieze în continuare în România.

În ceea ce privește planurile olimpicilor la absolvirea studiilor, 32% își doresc să lucreze într-o companie privată, în timp ce 28% se gândesc să înceapă propria afacere. Meseria de profesor se află pe ultima poziție în preferințele elevilor, numai 8% dintre aceștia dorindu-și să urmeze o carieră la catedră.

Așteptările repondenților cu privire la implicarea companiilor în actul de educație arată că 43% dintre elevii chestionați își doresc ca mediul privat să creeze mai multe centre de pregătire și de perfecționare. 34% dintre elevi și-ar dori ca mediul privat să contribuie cu burse pentru ca cei mai talentați tineri să poată studia în străinătate.

Studiul a mai arătat că elevii consideră într-o mai mare măsură decât profesorii că România are nevoie de mai mulți tineri bine pregătiți. Spre deosebire de elevi, profesorii consideră că nevoile României sunt: mai mulți antreprenori și etică în afaceri.

 

Rezultatele cercetării sociologice pot fi descărcate gratuit, de pe site-ul www.hailaolimpiada.ro